Yaptım, Yaptık, Oynayalım
442
13:54
09.12.2020

YAPTIM YAPTIK OYNAYALIM

BİRİNCİ BÖLÜM

A.     KAPSAM, AMAÇ, HEDEF, DAYANAK VE TANIMLAR

Kapsam

Yaptım Yaptık Oynayalım Projesinin içeriği ile Battalgazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokullar tarafından uzaktan eğitim süresince eğitim gören öğrencileri, velilerini ve okul yöneticileri ile öğretmenleri kapsamaktadır.

Projede hedef kitlemiz ilkokul öğrencilerimiz ve aileleridir.

Ailelerin çocukları ile kaliteli zaman geçirmede, öğretmenin rehber olması

Amaç

Çocukla geçirilecek kaliteli zamanın aile içi ilişkileri güçlendirmesi

Salgın sebebiyle evlerinde kalan öğrencilerin, kendi özgün dünyasını yansıtan oyuncaklar tasarlayabilmeleri

Evde kullanılmayan nesneleri değerlendirmeleri

Yaparak yaşayarak eğlenerek yeni bilgi ve becereler edinmesi

Öğrencilerin evde geçirdiği zamanı keyifli ve verimli hale getirip yönetebilmesi

Öğrencilerin evde aile ile birlikte etkili zaman geçirmesi

Geçmişte oynanan, unutulmaya yüz tutmuş oyunlarla kültürün devamlılığının sağlanması

Çocukların evde kaldığı süre içinde, uzaktan eğitim haricinde tablet, bilgisayar, telefon gibi teknolojik aletlere olan bağımlılıktan ve zararlı etkilerinden uzaklaştırmak

Hedefler

 Kendisine vakit ayrılan çocuk, sevildiğini, kendisine değer verildiğini hissetmekte, bu da güven duygusunun artmasına yardımcı olmaktadır. Tüm bu nedenlerden ötürü, anne-babaların çocuklarıyla verimli ve kaliteli vakit geçirmeye özen göstermelerini sağlayabilmek

Ø  Öğrencilerin duygu durumlarını, deneyimlerini, yaptığı çalışmaya aktararak gelişimini sürdürebilmek

Ø  Öğrencilerin ruhsal ve bedensel olarak rahatlamasını sağlayabilmek

Ø  Öğrencilerin özgüvenini artırabilmek

Ø  Öğrencilerin evde kaliteli zaman geçirmesini sağlayabilmek

Ø  Evdeki nesnelerden yeni şeyler yapabilmek

Ø  Öğrenci, veli, öğretmen ve okul yöneticileri arasındaki bağı güçlendirebilmek

Ø  Ailenin, çocuğun yaratıcılığına güvenip eğlenerek birlikte zaman geçirebilmek

Ø  Ebeveynlerin her gün en az 20-30 dakikalarını çocuklarına ayırıp onlara örnek olmalarını sağlayabilmek

Ø  Geçmişte oynanan, unutulmaya yüz tutmuş oyunlarla kültürün devamlılığını sağlamak

Dayanak

Ø  1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,

Ø  Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

Ø  2023 Vizyon Belgesi

Tanımlar

Bu yönergede geçen;

Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,

Müdürlük: Battalgazi İlçe Millî Eğitim Müdürlüğünü,

Okul: Battalgazi İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokullar

İKİNCİ BÖLÜM

PROJE KOORDİNATÖRÜ VE PROJE EKİBİ

2.1. Proje Ekibi

ADI SOYADI, UNVANI, PROJEDEKİ GÖREVİ

Ali KAÇMAZ Battalgazi İlçe Milli Eğitim Müdürü  - Proje Yürütme Kurulu Başkanı

Hacı Mevlüt KILIÇ Battalgazi ilçe Milli Eğitim Şube Müdürü

Ercan HAKVERDİ Battalgazi ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Büro

Turgay DOĞAN Battalgazi ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Büro

Begüm ŞİŞMAN Battalgazi ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Büro

Büşra ÇAĞLAKPINAR Battalgazi ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Büro

Müdürlüğümüze bağlı Düzeyindeki İlkokulların Yöneticileri

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

PROJE UYGULAMA SÜRECİ

A.     İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE YAPILACAK İŞLEMLER

 

Ø  Projenin duyurulması

Ø  Proje için kullanılacak ve oluşturulacak materyallerle ilgili çalışmaların yapılması

Ø  Projenin yürütülmesi ile ilgili takip çalışmalarının yapılması

Ø  Projenin sonlandırılması

Ø  Proje raporunun hazırlanması

 

B.     OKUL MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK İŞLEMLER

 

Ø  Yapılan etkinlikler hakkında bilgi edinmek

Ø  Öğretmenlere etkinlikler hakkında bilgi vermek

Ø  Etkinliklerde bilgi akışını sağlamak

 

C.     UYGULAMA

Bu proje Battalgazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve müdürlüğümüze bağlı ilkokullar tarafından yürütülecektir.

Battalgazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Büro görevlileri tarafından organize edilen etkinlikler okul müdürleri / müdür yardımcıları aracılığı ile öğretmenlere duyurulacaktır.

Bu çalışmada, okullardaki sınıf öğretmenlerinin, kendi sınıflarındaki öğrenci velileri ile uzaktan iletişim kurmaları beklenmektedir.

Öğretmen; velilere çocuklara vakit ayırmanın, çocuklarla kaliteli zaman geçirmenin aile içi ilişkileri güçlendireceğini fark ettirip öğrencilerin teknolojik aletlere olan bağımlılıktan ve zararlı etkilerinden bir nebzede olsa kurtulmanın önünü açmada rehber olacak.

Öğretmenler Ek:1 de sunulan etkinlik önerilerini veya kendi önerileri de var ise velilere tavsiye edebileceklerdir.

Öğrenci ve veliler tarafından yapılan etkinlikler, okul idaresinin incelemesi sonucu, uygun görülünler okul web sitelerinde yayınlanacaktır.

Her hafta seçeceğiniz bir öğrencinin yaptığı etkinlik çalışmasının fotoğrafı veya videosu Battalgazi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Özel Büroya bildirilecek. Belirlenen video veya fotoğraflar ilçe milli eğitim sosyal medya hesaplarından yayınlanacaktır.

Yapılan etkinlikler uzaktan eğitim son bulması durumunda okullar tarafından, okul bünyesinde belirlenen alan veya alanlarda sergilenebilecektir.

PROJE UYGULAMA TAKVİMİ

Proje Başlangıç: 27 Kasım 2020

Projenin sonlandırılması: 31 Aralık 2020

Proje Raporunun Yazılması: 09 Ocak 2021

İletişim

 E-Posta: battalgazi44_ozelburo@meb.gov.tr

 Telefon:  0 422 841 29 11

                  0 422 841 33 20      (Dâhili 142)

NOT: PROJE KAPSAMDA DETAYLI BİLGİ ALMAK İSTEYEN, E-POSTA VEYA TELEFON YOLU İLE BİZİMLE İLETİŞİME GEÇMELERİ RİCA OLUNUR.

 

 

 

 

 

EK:1

 

EV İÇİ ETKİNLİK ÖNERİLERİ

1.     Evde kullanılmayan nesneleri değerlendirin, oyuncaklar yapın

2.     Koltuk minderleri ile atlamalı, zıplamalı, yuvarlanmalı oyunlar oynayıp enerjilerini boşaltın.

3.     Eski malzemelerden bir çadır yapıp içinde vakit geçirin,

4.     Hayvan yürüyüşleri taklit edin.

5.      Fener vb. ile  karanlıkta  gölge oyunları oynayın.

6.      Müzik açıp özgürce dans edin.

7.     Eski fotoğraflara bakın.

8.     Origami yapın

9.     Nesnelerle müzik aleti yapıp çalın

10.   Kendi müziğinizi yapın

11.   Evde tohum ekin

12.   Farklı malzemelerle resim yapın

13.   Sevdiklerimize mektup yazın.

14.   Ayna karşısında komiklik yapın

15.   Farklı yüz ifadelerine ait duyguları olayları konuşun.

16.   Kâğıttan kuklalar çizip canlandırın.

17.   Okuduğunuz hikâyeyi canlandırın.

18.   Hikâyeyi yarıda kesip sonunu hayal etmesini isteyin.

19.   Birlikte yemek yapın.

20.   Eski dergilerden görseller kesip kesyap yapın.

21.   Makarnaları boyayıp aksesuar olarak dizin, yapıştırarak resim yapın.

22.   Her gün farklı bir spor branşını tanıyın.

23.   Her gün farklı bir müzik enstrümanını tanıyın.

24.   Her gün farklı bir kuş türünü ve ötüşlerini öğrenmeye çalışın. 

25.   Oyuncaklarla oyunlar hazırlayın.

26.   Evdeki atık malzemelerle geri dönüşüm oyuncaklar yapın.

27.   Gözünü bağlayıp kokularından nesneleri tahmin edin.

28.   Çocukken ne oynamayı sevdiğinizi hatırlayın ve çocuklarınıza çocukluk oyunlarınızı öğretin. 

29.   Ne oynamak istediklerini sorun, yaratıcılıklarına güvenin ve birlikte eğlenmek için içinizdeki çocuğa izin verin.

30.   Dört İşlem yapın; yere 3 tane zar atıyorsunuz ve çıkan sayıları 4 işleme göre birbiri ile çarpıyor, bölüyor, topluyor ya da çıkarıyorsunuz. Bu oyun çocukların matematik yetenekleri ile dikkat ve hız gibi becerilerine katkı sağlar.

31.   Beş taş oynayın.

32.   Sek sek oynayın.

33.   Tabu oyunu ile kelime hazinesini geliştirin.

09-12-2020

09-12-202009-12-202009-12-202009-12-2020

Yayın Tarihi: 09.12.2020